Translate

Dienstag, 11. Juni 2019

Gyors almás kevert sütemény

Ismét egy régi receptre akadtam édesanyám süteményes füzetében. Sűrűn sütötte, hétköznapra -vasárnapra, a hosszú téli estékre, amikor csak úgy megéheztünk édességre. Mivel alma mindig volt otthon, szinte fél óra alatt elkészült  vele. A konyha megtelt fahéjas almaillattal, bejárta a ház minden szegletét… Azóta én is sütöm, mert imádja a család és nagyon igyekszek minden alkalommal belesütni az emlékek melengető érzését. Kicsit elérzékenyülve adok hálát adtam, hogy örökségól megmaradtak nekem ezek a drága receptek, melyeket tovább adhatok. Az emlékek sose merüljenek feledésbe!Télen, nyáron is finom édesség egy vanília jégkrém, kávé vagy üdítő kíséretében.
Ime a recept, mindenkinek szeretettel ajánlom!

Hozzávalók:
  • 4 tojás
  • 4 kávés csésze cukor ( 40 dkg )
  • 2 kávés csésze étolaj ( 2 dl )
  • 4 közepes reszelt alma ( kb. 40-50 dkg )
  • 1 kávés kanál szódabikarbóna 
  • 1 kávés kanál fahéj
  •  16 kanál liszt ( 26 dkg )
Elkészítése:

1. Az almát megtisztítjuk és lereszeljük. Én nem hámozom meg az almát!
2. A tojásokat kikavarjuk a cukorral, hogy sűrű, habos masszát kapjunk. Vékony sugárban hozzáöntjük at olajat, miközben tovább keverjük. Az almát is adjuk hozzá, majd végül szitáljuk hozzá a szódabikarbónával elkevert lisztet és fahéjat. 
3. Zsírozott, lisztezett vagy sütőpapírral bélelt tepsibe öntjük és előmelegített sütőben 180 fokon kb. 35-40 percig sütjük. 
4. Amikor kihűlt szeleteljük fel és tetszés szerint szórjuk meg porcukorral. 
                                                            Jó étvágyat hozzá! 

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen