Translate

Sonntag, 9. Januar 2022

Sajtos tallér! Jól bevállt recept!

Bevallom, amíg ráakadtam erre a receptre, sokat kísérleteztem. Nekem ez az, ami igazán bevállt! Rengeteg sós tallér recept van az interneten, szerintem ez a legropogósabb, legsajtosabb. Persze az íze és állaga sokban függ a sajttól. Én ementáli svájci sajtból készítem ezt a finom ropogtatnivalót és ehhez a karakteres aromájú sajthoz adok néhány dekányi jellegzetes ízű, szintén svájci Gruyère sajtot. Szülőfalumban, Kisoroszon ezt a sós finomságot, "sós maci" néven ismerjük és inkább puhább, kenhető sajtot adnak a tésztához. Persze az a verzió is nagyon finom. 

Hozzávalók:

  • 1 kg liszt
  • 1 kanál só
  • 500 g vaj / margarin
  • egy nagy pohár tejföl (5dl)
  • 250 gr reszelt sajt (én így készítem:150 gr ementáli és 100 g gruyere sajt, vagy ízlés szerint más sajt)
  • 2 tojás
  • ízzlés szerint köménymag, chili, vagy más szárított fűszer
Elkészítés:

A hozzávalókat összegyúrjuk, kis golyókat formázunk és tallérsütőben kisütjük.                                         

                                                       Jó étvágyat!


 
 

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen