Translate

Freitag, 24. März 2017

Mákos-tejbegrízes süti


Ezt a mákos sütit már jó huszonvalahány éve sütöttem először, egyik kolleganőmtől kaptam a receptet. Mindenkinek ízlett a családban és többször is vittem be a munkahelymre, ahol nagy rajongással fogadta a közönség. A krémes, laza tejbegrízes mákkrém íze megmaradt bennem az évek során. Sokat gondoltam rá az utóbbi időben, de mivel az akkori receptesfüzetemet elkutyultam valahol, azon járt az eszem, honnan tudnám előteremteni a receptet. Véletlenül találtam rá régi ismerősemnél, aki szerencsére annak idején annyira megkedvelte a sütit, hogy elkérte tőlem a receptet. Így került hozzám vissza a recept. Mivel családomban vannak mákrajongók, már meg is sütöttem. Isteni finom lett! Próbáljátok ki ti is!
Hozzávalók a tésztához:
  • 20 dkg vaj
  • 2 kanál cukor
  • 1 tojás
  • fél citrom leve
  • 30 dkg liszt
Krém:
  • 1 l tej
  • 15 dkg gríz
  • 25 dkg cukor
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 2 tojás
  • 35 dkg mák
Elkészítése:
1. A tésztához a vajat szép habosra kikeverjük a cukorral és a tojással. Hozzáadjuk a citrom levét és a liszttel összegyúrjuk. Amíg elkészítjük a krémet tegyük hideg helyre.
2. A tojásokat szétválasztjuk, a fehérjét kemény habbá verjük. A sárgáját kikavarjuk.
3. Az 1 liter tejet felforraljuk a cukorral és vaníliás cukorral, majd beleszórjuk a grízt és alacsony hőfokon állandóan kavargatva sűrűre főzzük.
4. Hozzákeverjük a tojássárgáját, majd a darált mákot is. Végül a fehérjehabot is lazán beleforgatjuk.
5. A tésztát két részre osztjuk és lisztezett felületen vékonyra kinyújtjuk. Egy 26 x 38 cm tepsit kibélelünk sütőpapírral és beletesszük az egyik tésztalapot. Rásimítjuk a mákos masszát, majd ráhelyezzük a második lapot. Előmelegített légkeverős sütőben 180 fokon 35 perc alatt készre sütjük. A sütés ideje azonban a sütőtől függ.
A kihűlt süteményt kockákra szeleteljük és meghintjük ízlés szerint vaníliás porcukorral. Nagyon mutatós és finom.

                                            Jó étvágyat!

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen