Translate

Montag, 19. April 2021

Japán szelet

 

Már vagy négy évtizede került anyu süteményes füzetébe a Japán torta recept, ő sokszor sütőtte ünnepekre. Én is régóta sütöm. Első alkalommal is nagyon szépen sikerült, álompuha volt. Húsvétra sütöttem ismét és ahogy előkészítettem, kimértem a hozzávalókat eszembe jutottak a régi lakodalmak a faluban. A lakodalom hetén összejött a rokonság és az ügyes menyecskék legalább félszáz féle süteményt készítettek a jeles napra. A japán torta szeletet is a kedvencek közé tartozott. Én változtattam rajta, a diós tortalapokat eredetileg karamell-cukormázzal, majd csokimázzal vonták be, én csak karamell-cukormázat használok, csokimázzal csak a felső lapot öntöm le. Most is kifogástalanul finomra sikerült a süteményem. 

Hozzávalók:

  • 12 tojásfehérje
  • 12 kanál cukor
  • 250 g darált dió
  • 4 kanál liszt
karamell-cukormáz:

  • 200 g cukor
  • 50 g vaj
krém:

  • 12 tojássárgája
  • 12 kanál cukor
  • 2 csomag vanilíás cukor
  • 1 kanál liszt 
  • 3 kanál tej
  • 250 g vaj  
Csokimáz: 

  • 100 g étcsoki
  • 70 g vaj
  • 1 kanál étolaj
Elkészítés:

1. A tojásfehérjét keményre felverjük a cukorral. Hozzáadjuk a darált diót és a liszetet, összekevetjük. Közepes nagyságú tepsi (kb.20x30 cm) aljára sütőpapírt teszünk, rásímítjuk a massza 1/3 és előmelegített sütőben 180 fokon sütjük. 3 lapot sütünk. 

2. A tojások sárgáját habosra keverjük a cukorral, vaníiás cukorral. Hozzáadjuk a lisztet, végül a tejet. Vízgőz felett besűrűsítjük, majd hagyjuk kihűlni.

A vajat habosra kikavarjuk, adjuk hozzá a sárgakrémet és kavarjuk ki csomómentesre. 

3. Egy edényben felolvasztjuk a cukrot, a vajat is hozzáadjuk, szép világos barna szine legyen. A cukormázat ráöntjük a két diós tortalapra, elsímítjuk. A harmadikra nem kell. 

4. Mikor kihűltek a tortalapok, az első karamelles lapra ráímítjuk a krém felét. Ráhelyezzük a második karamelles lapot ée elosztjuk rajta a maradék krémet. Ráhelyezzük a harmadik lapot, melyet csokoládé mázzal bevonunk. 

5. A csokimázhoz vízgőz felett felolvasztjuk a csoki és vajat, hozzáadjuk az olajat és símára keverjük.

A süteményt egy nappal a felszolgálás előtt készítjük el és hideg helyen tároljuk.

                                                         Jó étvágyat!


Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen