Translate

Dienstag, 24. März 2020

Reszelős jó sok hazai lekvárral / Streuselkuchen


Talán az egyik legkönnyebben elkészíthető sütemény, amit finom házi lekvárral és dióshabbal  töltünk, jó vastagon, ha kell. Anyukám szokta ezt nekünk sütni vasárnapra. Most ráakadtam a régi süteményes füzetében a receptre és megsütöttem. Az eredmény az egész családot elbűvölte!
A képen látható, hogy a megmaradt maroknyi cukros diót rászórtam a sütire még sütés előtt. Finom ropogós lett.

Hozzávalók:
Tészta:
  • 40 dkg liszt
  • 10 dkg cukor
  • 3 tojássárgája
  • 14 dkg vaj
  • 3 evőkanál tejföl
  • 1 vaníliás cukor
  • citrom reszelt héja
  • 1 sütőpor
Töltelék:
  • 3 tojásfehérje
  • 9 kanál cukor
  • 10 dkg darált dió
  • 3 kanál baracklekvár
Elkészítése:

1. A tésztához kikeverjük a vajat és cukrot, hozzáadjuk a tojások sárgáját és kihabosítjuk. Adjuk hozzá a többi hozzávalókat és gyúrjuk össze. 
A tészta felét rögtön kinyújthatjuk és tegyük egy közepes nagyságú ( kb. 20x30 cm) zsírozott-lisztezett tepsibe, vagy papírral bélelt tepsibe. A tészta másik felét tegyük be a hűtőbe, így könnyebb lesz lereszelni.
2. Addig elkészítjük a tölteléket. A tojásfehérjét a cukorral verjük kemény habbá. Keverjük hozzá a lekvárt és a darált diót, majd kenjük rá a tésztára. Mivel mi szeretjük a finom házi baracklekvárt, én a tésztát először lekentem baracklekvárral és arra kentem rá a diós-lekváros-habkrémet. reszeljük rá a megmaradt tésztát (almareszelőn).
Előmelegített sütőben 180 fokon világosra sütjük, kb. 30 perc kell hozzá.
Amikor kihűlt megszórjuk porcukorral

                                                                  Jó étvágyat!


Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen