Translate

Sonntag, 12. März 2017

Krémes tejberizs narancsos vegyes gyümölcs öntettel Jamie Oliver módra ( Easy creamy rice pudding-mixed fruit )

A jól ismert fahéjas vagy kakaós tejberizs sokak kedvence. Ez a krémes tejberizs más ízű, frissebb. Fontos, hogy kerek szemű tejberizst használjunk, amely nem fő szét, mégis krémes lesz. A rizottó rizs is megfelel, fontos, hogy a szemek ne főljenek szét.
A szokásos módon megfőzzük a rizst a tejben. Csipetnyi sót, azonkívül cukrot és egy csomag vaníliás cukrot adunk hozzá. Keverjük meg és vigyázzunk nehogy kifusson a tej. Ha felforrt fedjük le, takarékon 30-35 perc alatt készre főzzük. Időnként kevergessük meg és ha szükséges adjunk hozzá tejet. Mi úgy szeretjük ha nem túl kemény, ezért jobb melegen fogyasztani. Amikor kihűl keményebb lesz, de kis tej hozzáadásával meg lehet hígítani.
Narancsos gyümölcs - öntet:

Vegyünk 2-3 narancsot. Miután alaposan megmostuk, egy zöldséghámozóval vékonyan meghámozunk egy narancsot, a fehér réteg nélkül. Csavarjuk ki a narancsok levét és tegyük egy edénybe. tegyük hozzá a narancs héját is. Tetszés szerint adjunk a narancsléhez szezon gyümölcsöt tetszés szerint felszeletelve. Adjunk hozzá cukrot is.
Én találtam még friss szilvát és nektarint, ezzel készítettem. Forrás után lassú tűzön kb. 15 percig főztem. Amikor levettem a tűzről, akkor egy fél maroknyi fagyasztott málnát és szedret adtam hozzá.
A krémes tejberizst ezzel a finom narancsos mártással bolondítjuk meg. Finom, frissítő ízű.   



                                                     Jó étvágyat!

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen