Translate

Sonntag, 26. März 2017

Szójaszósszal "lakkozott" sertésszűz póréhagymával, gombával és édesburgonya pürével


A múlt héten  N. Müller német szakács-csillag receptjét készítették az egyik főző showban és már akkor elhatároztam, hogy ki fogom próbálni. Mondtam is már előző este, hogy holnap új recept szerint készült ebéd kerül az asztalra. Fiam csalódottan nézett rám, hogy anyu, tudod nem vagyok oda az édesburgonyáért vagyis a batátáért. Én pedig imádom és szinte már elképzeltem az íz kompozíciókat a számban. Mondtam is neki, hogy várjon az ítélettel, amíg nem kóstolja meg az új szerzeményt! Mivel a közelben nem találtam laska gombát és már időm se volt más helyekre menni, így a csiperke is megtette. A megszokott idő alatt elkészültem az ebéddel. A leves elfogyasztása után kíváncsian vártam a reakciókat és legnagyobb meglepetésemre óriási dicséretet kaptam mindenkitől. Mindenkinek nagyon ízlett! Ne is mondjam, hogy a fiam morzsányit sem hagyott vissza a tányérában sem a húsból, sem a köretből. "Főzz majd ilyet még", mondták az ebédet megköszönve.
Próbáljátok ki is!
Hozzávalók 4 főre:

A szósz lakkhoz:
  • 1 dl szójaszósz
  • 2 dl alaplé ( lehet bouillon is)
  • 1 kávéskanál folyékony méz
  • 1 - 1,5 evőkanál étkezési keményítő
  • só, bors frissen őrölve
A húshoz:
  • 80 - 90 dkg sertésszűz középső része, lehártyázva
  • 2 evőkanál olívaolaj
  • 1 evőkanál vaj
  • 1 friss kakukkfű ágacska vagy szárított kakukkfű
  • 1 szál zsálya
  • só, frissen őrölt bors
A körethez:
  • 2 szál póréhagyma
  • 50 dkg laska gomba (vagy csiperke)
  • 3 db. narancssárga húsú batáta ( és definitív nincs sütőtök íze, mint ahogy sokan elképzelik!)
  • 5 dkg vaj
  • 2 dl fehér bor
  • 2 dl alaplé (bouillon)
  • 2 evőkanál olívaolaj
  • só, frissen őrölt bors
Elkészítés:

1. A húst sózzuk, borsozzuk és minden oldalról kevés olíván gyorsan pirítsuk pirosra.
Végül előmelegített sütőben a grillrácson 150 fokon tovább sütjük. Ha van kéznél húshőmérőnk, akkor szúrjuk a hús közepébe és amikor eléri az 57 fokot - akkor lesz szép rózsaszínű a hús, kivehetjük a sütőből. Ha nincs hőmérő, akkor a hüvejk- és mutatóujjunkkal nyomjuk többször meg a húst, ha puha, kivehetjük.
Serpenyőbe tegyük a vajat és a friss vagy szárított fűszereket és a húst. Minden oldalról forgassuk bele a húst, hogy minél jobban szívja fel a vajat és a fűszereket. Vegyük ki a húst és ecsettel kenjük be a szósszal, tegyük vissza a grillrácsra és 100 fokon csak felső hővel és glasszírozzuk tovább. Többször forgassuk és kenjük meg a szósszal.
2. A szójaszószhoz adjuk az alaplét, a mézet, borsot. Ha kell sózzuk meg. Forraljuk fel és keverjük közé óvatosan annyi étkezési keményítőt, hogy szirupszerű állagot kapjunk. Az étkezési keményítőt előzőleg keverjük el csomómentesen kevés vízzel. 
3. A batátákat hámozzuk, mossuk meg és daraboljuk kockára. Annyi vízben, hogy ellepje, főzzük puhára. Ízesítjük sóval, borssal és a vajjal, majd a botmixerrel keverjük simára.
4. A porét vágjuk szeljük vékony karikára, a gombát is szeljük fel. Serpenyőbe tegyük az olívát és adjuk hozzá a zöldségfélét, végül a fehér bort. Az alaplét apránként, szükség szerint adjuk hozzá. Ízesítsük sóval és borssal. Pároljuk puhára.
Tálaláskor a maradék szószt adjuk a húshoz.
Jó étvágyat!

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen