Translate

Sonntag, 26. August 2018

Mancmelou - čokoladni kolač sa šaumom (Néger szelet)

Ovaj recept je sačuvan u svesci moje mame i često ga je pravila za praznike i za nedeljno popodne. Naravno recept (Néger szelet) je napisan na madjarskom jeziku, prevela sam naziv kao Mančmelou, iako u to vreme, pre više od 50 godina nismo ni čuli za reč Munchmallow. Veoma brzo i lako se priprema ova jednostavna, a istovremeno elegantna poslastica.
Sastojci za koru:
  • 4 žumanceta
  • 10 dkg butera ili margarina
  • 20 dkg šećera
  • 2 dkg kakao praha (bez šećera)
  • 2 dl mleka
  • 1 kesica praška za pecivo
  • 20 dkg brašna
Šaum:
  • 4 belanceta
  • 20 dkg šećera
  • sok od pola limuna
1-Originalna glazura:
  • 3 kašike kakao praha (bez šećera)
  • 3 kašike vode
  • 3 kašike šećera
  • 7 dkg butera ili margarina
2-Ili jednostavnija glazura od čokolade:
  • 10 dkg čokolade za kuvanje
  • 7 dkg butera ili margarina
  • 2 kapi ulja (sprečava da se lomi glazura)
Priprema:

1. Za koru penasto umutimo žumanca sa šećerom, dodamo buter i dalje mutimo da bude penasto. Dodamo mleko i pomešamo. 
2. Brašno pomešamo sa kakao prahom i sa praškom za pecivo i prosejemo u masu. Sve pomešamo i sipamo u tepsiju srednje veličine (otprilike 20x30cm), na dnu stavimo papir. Kolač pečemo u unapred zagrejanoj rerni na 180 stepeni oko 25-30 minuta. (Zavisi od rerne!)
3. Dok se kora peče napravimo šaum. Iznad vodene pare ulupamo belanca, sok od limuna i šećer u čvrst šaum. Šećer dodajemo postepeno. 
4. Preko pečenog testa poravnamo šaum i vratimo u rernu na 50 stepeni oko 10-15 minuta da se suši.
5. Za to vreme napravimo glazuru. Kakao prah, šećer i vodu prokuvamo, skinemo sa vatre i dodamo buter/margarin i pomešamo. Prelijemo preko kolača i ostavimo da se dobro prohladi. 

Ja sam napravila duplu količinu šauma. Znači uzela sam 8 belanceta, 40 dkg šećera i sok od limuna. 
Od 4 žumanceta sam kuvala sos od vanile i poslužila sam ga uz kolač. 
Pečenu koru možemo premazati veoma tanko sa nekim ukusnim pekmezom-napr. od kajsije, maline, jagode. Preko stavimo šaum, pa u rernu da se suši i na kraju prelijemo glazurom.  
                                                                   Prijatno!




Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen