Translate

Dienstag, 28. Februar 2017

Šaumrolne - omiljena poslastica iz detinjstva (Schaumrollen)

Dok sam sa nostalgijom listala požutele listove mamine sveske sa receptima, malo duže sam se zadržala na jednom starom receptu. Šamrolna, jedna od omiljenih poslastica mog detinjstva. Za praznike moja mama znala je napraviti desetak različitih sitnih kolača i torti. Volela sam da budem pored nje u kuhinji i vrlo rado sam joj pomagala od najranijeg detinjstva. Šamrolne su tada bile veoma moderne i sećam se da je tata napravio tridesetak kalupa od lima. U početku malo nespretno sam namotavala testo na kalupe, ali sam pokušavala da što bolje imitiram mamine ruke. Najbolji i najuzbudljiviji deo je bio punjenje rolne. Jako sam volela da ližem taj mekani i slatki sneg od belanaca. Pre neki dan sam rešila da posle mnogo godina napravim šamrolne, onako kao što je mama pravila nekada davno. Doduše mama je sama pravila lisnato testo, dok sam ja uzela gotovo testo.
Nisam mogla pretpostaviti kako će moji reagovati na ovu "novu" poslasticu. Oduševili su se hrskavim rolnicama napunjene kremastom penom od belanaca.
Fil se može napraviti i od slatke pavlake, dodati sezonsko voće ili čokoladu. Uživajmo u lepoti i kvalitetu i dopustimo sebi da pojedemo malo od onog što volimo, nego baš ništa. Stručnjaci kažu da svakodnevno brojanje kalorija dovodi do depresije. :)
Sastav:
  •  400-500 g lisnatog testa ( ja sam uzela dva komada po 200 g ne smrznutog testa)
  • 5 belanaca
  • 15 kašika šećera
  • 1-2 žumanca
  • šećer u prahu
Priprema:

1. Ja sam uzela razvijeno testo veličine 42cm x 26 cm i isekla sam ga na trake oko 2,5 cm širine. Od jednog testa sam dobila 10 traka. Isečene trake spiralno namotamo na kalupe i poredjamo u tepsiju sa papirom za pečenje kolača.
Premažemo umućenim žumancetom i pečemo u unapred zagrejanoj rerni na 180 stepeni oko 15 minuta, dok ne porumeni.
2. Gotove rolne dok su još tople skinemo sa kalupa i ostavimo da se ohlade.
U jedan sud stavimo vodu i kada voda počinje da vri, na pari ulupamo belanca sa šećerom u čvrstu penu. Šećer postepeno treba dodavati. Kada je šaum dovoljno čvrst i počinje da sija, izgleda kao da je od svile, skinemo sa pare i dalje mutimo još jedan minut. Šaum stavimo u špric i punimo rolnice.
Gotove šamrolne pospemo sa šećerom u prahu.




                                            Prijatno!


Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen