Translate

Mittwoch, 5. Dezember 2018

Borsos csók (Pfeffernüsse)

Ez a hihetetlenül letisztult ízvilágú édesség svájci-német-holland... területeken nagyon kedvelt így advent-karácsony idején. Arra Pfeffenüssen a néven ismerik, magyar nevét magam találtam ki. Mivel alakra és ízre is valamennyire hasonlít a mézes puszira, gondoltam legyen "borsos csók - puszi". Íze annyira egzotikus, a keleti fűszerek miatt. A fehér bors nem ad neki csípős ízt, inkább kiegészíti a fahéj és szegfűszeg lelket melengető lágyságát. Kiváló ajándéknak is és nagyon egyszerű elkészíteni. Betty Bossi ismert svájci szakácsnő receptje szerint készítettem.
Hozzávalók: 
  • 250 g cukor
  • csipetnyi só
  • 2 egész tojás
  • 100 g finomra darált mandula
  • 30 g kandírozott citrom-, vagy narancshéj apró kockákra vágva 3-5 mm ( Orangeat vagy Citronat)
  • fél kávéskanál őrölt fahéj
  • késhegynyi őrölt szegfűszeg
  • késhegynyi őrölt szerecsendió 
  • késhegynyi őrölt fehérbors
  • 1 kávéskanál sütőpor
  • 250 g liszt
  • kevés porcukor a nyers golyók megszórásához
Elkészítés:

1. Cukrot, sót és tojást addig keverjük, míg világos színű lesz, majd adjuk hozzá a többi hozzávalót a liszten és sütőporon kívül. Végül szitáljuk hozzá a lisztet és sütőport. Gyúrjuk össze.
2. Béleljük ki a tepsit sütőpapírral, kezünkre tegyünk kevés étolajat, hogy ne ragadjon a tészta a kezünkhöz (vagy eldobható műanyag kesztyű ). Kb. 2cm nagyságú golyókat készítünk, a tepsibe helyezzük. Szobahőmérsékleten pihentetjük 6 órán át. Én reggel meggyúrom, pihentetem 6 órán át szobahőmérsékleten, majd délután kisütöm. Volt hogy este készítettem el, éjszaka pihentek és reggel tettem a sütőbe. 
3. Szórjuk meg a tepsiben a golyókat porcukorral, vagy inkább vegyünk a kezünkbe kevés porcukrot és mindegyik sütit forgassuk meg benne. Nem kell túl sok cukor! Előmelegített sütőben 220 fokon 5 perc alatt megsütjük. 
4. A sütőből kivéve emeljük ki a sütőpapírral együtt a sütiket és tegyük rácsra. 
Az így kihűlt kis bors-csókocskák 2 hétig is elállnak jól zárható dobozban. 
                                                          Frohe Weihnachten!

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen