Translate

Sonntag, 11. Dezember 2016

Linzer - Vanilin cvetići sa orasima i džemom od kajsije za božićne praznike

Ove tradicionalne sitne kolače pravila je moja baka za svaki Božić i za druge praznike, a posle i moja mama. Kuća je mirisala na vanilu, na orahe i med, na cimet i karanfilić i na ostale začine, koji se najviše koriste zimi, posebno za Božić. Sada ih i ja napravim za svaki Božić. Volim ih možda zato, što podsećaju na moje detinjstvo, na miris, koji se širio iz tople kuhinje, na radosno iščekivanje jelke i poklona, na ponoćnu misu u ledenoj, ali meni ipak najlepšoj crkvi u mom rodnom selu.
Moji obožavaju ove kolačiće, zato obavezno napravim duplu ili čak trostruku meru. Recept je iz sveske moje mame, verovatno postoji više varijanti recepta za vanilin cvetiće, meni je ovaj zaista idealan. U zatvorenoj kutiji, na hladnom mestu duže vremena ostaje svež, tako da već nekoliko dana pred praznike možemo završiti pravljenje sitnih kolačića. Tako nam ostaje više vremena za opuštanje i uživanje sa porodicom i prijateljima.
Sastojci:
  • 25 dkg mekanog maslaca
  • 12 dkg šećera
  • 2 žumanca
  • prstohvat praška za pecivo 
  • 2 supene kašike pavlake
  • 1 vanilin šećer
  • 40 dkg brašno
Nadev:
  • džem od kajsije
Za ukras:
  • belance
  • isitnjen orah
Priprema:
1. Umutimo žumanca sa šećerom, vanilin šećerom, dodamo maslac i dalje mutimo. Dodajemo pavlaku i na kraju brašno sa praškom za pecivo. Zamesimo glatko testo, po potrebi dodamo još malo pavlake ili brašna. Testo umotamo u providnu foliju i ostavimo 15-20 minuta na hladnom mestu.
2. Testo podelimo na dva dela i oklagijom razvijemo oko 3 - 4 mm debljine. Modlicom vadimo cvetiće. Treba da bude isti broj cvetića sa rupom i bez rupe. Cvetiće sa rupom premažemo sa belancetom, koje smo prethodno umutili sa viljuškom i pospemo sa seckanim orasima. Poredjamo ih u papirom za pečenje obloženu tepsiju u malim razmacima i stavimo u unapred zagrejanu pećnicu. Na 200 stepeni pečemo oko 10 minuta, zavisi od debljine linzera.
3. Pečene kolačiće ohladimo i zalepimo sa džemom od kajsije jedan cvetić sa i jedan bez rupe.
Sutradan su ukusnije nego na dan pečenja. U zatvorenoj kutiji i posle nedelju dana su ostaju sveži.
                                           Prijatno!





 

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen