Translate

Donnerstag, 1. Dezember 2016

Rodjendanska torta sa filom od vanile i svežih jagoda

Želja joj je bila, da fil bude sa ukusom vanile i sa svežim jagodama. Nisam znala unapred kako će torta izgledati, ideja je došla spontano u toku rada. Najpre sam napravila okruglu piškotu, koja je izuzetno dobro uspela. Zatim sam skuvala puding u koji sam dodala semenke od mahune vanile i tako je podloga za fil bio gotov. Da bi fil bio što laganiji i penast, ohladjenom pudingu sam dodala mascarpone. Umutila sam slatku pavlaku i umešala u smesu od pudinga, a time fil nije bio samo penast nego i baršunast. Piškotu sam filovala, preko sam poredjala četvrtine jagoda, zatim sam stavila drugi deo fila. Dok se torta "odmarala" u frižideru, napravila sam ukrase od fondant mase i tako je nastala ova torta za Adrianu, za njen rodjendan. Bila je oduševljena, a ja srećna. :)
Torta je bila sočna, mirisala na vanilu i lepo se nadopunila sa svežim jagodama.
Sastav:
Za piškotu:
  • 7 jaja
  • 7 kašika šećera
  • 7 kašika brašna
Fil:
  • 2 kesice praška za puding sa ukusom vanile
  • 7 dl mleka
  • 500 g mascarpone
  • 1/2 mahune od vanile
  • 2 dl slatke pavlake
  • 1 kesica šlagfixa
  • (150 g šećera, ako u prahu za puding nema šećera.)
Priprema:
1. Rernu zagrejemo na 160 stepeni. Uzmemo kalup za tortu prečnika 26 cm i obložimo sa papir za pečenje.
2. Odvojimo belanca i žumanca. Žumanca umutimo mikserom da masa bude penasta i gusta. Belanca takodje umutimo, postepeno dodamo šećer. Pena ne treba da bude suviše čvrsta, nego da konsistencija bude kao kod pavlake. 
3. Umućena žumanca pomešamo sa umućenim belancima, oprezno. Postepeno dodamo brašno i opet veoma oprezno mešamo da se što manje "lomi" pena. Smesu stavimo u pripremljeni kalup i pečemo oko 35-40 minuta. Ne smemo prepeći, jer će postati mrvičast, suv. Najbolje da testiramo sa čačkalicom.
4. Mahunu vanile po sredini oštrim nožem presečemo do pola i izvadimo semenke, stavimo u mleko. Puding skuvamo na uobičajen način (ako prašak za puding nije zasladjen, u mleko dodamo šećer). Kada se ohladio, dodamo mu mascarpone i penasto umutimo.
5. Slatku pavlaku čvrsto umutimo, dodamo šlagfix. Oprezno umešamo u smesu od pudinga.
6. Piškotu horizontalno presečemo i donji deo stavimo na tacnu, oko kore postavimo prsten (obruč) za tortu. Manji deo fila ostavimo sa strane, sa spolja da presvučemo tortu. Polovinu fila stavimo na donju koru, preko poredjamo četvrtine jagoda, a preko opet ostatak fila. Poklopimo sa gornjom korom, malo pritisnemo sa rukom i ostavimo u frižideru jedan sat.
7. Tortu izvadimo iz frižidera, skinemo prsten i presvučemo sa filom celu tortu. Tako možemo ukrasiti sa fondant masom. Po želji možemo ukrasiti. Gotovu tortu ostavimo jednu noć u frižideru.
                                            Prijatno!
   


Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen