Translate

Sonntag, 15. November 2020

Domaći keks na mašinu

 

Najobičniji, jednostavni, prhki i mirišu na maslac i limunovu koru, tako bi opisala ovaj starinski keks. Domaći keks, koji me poseća na detinjstvo, na pucketanje vatre u šporetu u kuhinji, gde je moja baka, posle moja mama pekla ih u ogromnim količinama ne samo za blagdane, nego i vikendima. Ovaj recept potiče od njih, od bake i mame, a ja sam samo umesto masti uzela maslac. Kekse stavljam u limenu kutiju i tako mogu izdržati više nedelja. Ako ih ne pojedemo ranije...  :)

Obično istovremeno pravim dve porcije, u jednu dodam 2 kašike kakao praha (bez šećera). Prvo pustim kroz mašinu za meso žuto testo, zatim braon. 

Sastav:

  • 300 g maslaca 
  • 250 g šećera
  • 4 jaja
  • kora od pola limuna
  • 2 vanilin šećera
  • 1 prašak za pecivo
  • 700 g brašna
Priprema:

1. Penasto umutimo maslac i šećer, zatim dodamo jedno po jedno jaje i dalje mutimo smesu. Dodamo vanilin šećer, narendanu limunovu koru. 

2. Prosejemo brašno zajedno sa praškom za pecivo i dodamo smesi. Zamesimo glatko testo, zatim umotamo u foliju i ostavimo oko pola sata na hladnom mestu.

3. Za braon keks, u smesu dodamo 2 kašike kakao praha.

4. Na mašinu za meso stavimo nastavak za keks. U mašinu stavimo smesu i sečemo ih na željenu dužinu (8 cm). Slažemo u tepsiju obloženu papirom i pečemo u zagrejanoj rerni na 200 stepeni oko 10-12 minuta (zavisi od rerne).  Po želji možemo ih posuti šećerom u prahu. 

Prijatno! 



Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen