Translate

Sonntag, 8. November 2020

Baracklekváros (rumos) crostata, valódi rácsos olasz pite

 Az olaszok egyik kedvenc pitéjük a crostata, egy linzertésztából készült, lekváros rácsos sütemény és leginkább fagylalttal kínálják. Mivel gyorsan elkészíthető kevés hozzávalóból, akár a délutáni kávé vagy tea kisérője is lehet. Az is jó ennél a sütinél, hogy mindenki kiélheti a fantáziáját a készítésénél. A lekvárra tehetünk még diót, mandulát, mogyorót, én amaretti morzsával szórtam meg, melyet előzőleg rummal meglocsoltam. A rácsokat is lehet variálni, különféle dízsítéseket készíteni belőle. Próbáljátok ki ti is, megéri! 

Hozzávalók:

  • 200 g puha vaj
  • 130 g cukor (ha édesebben szereted, adj több cukrot hozzá)
  • 2 tojássárgája
  • fél citrom reszelt héja
  • 1vaníliás cukor
  • csipetnyi só
  • 1 kávéskanál sütőpor
  • 300 g liszt
  • baracklekvár 
  • ízlés szerint:rum, amaretti, dió, mandula stb, (ezek a hozzávalók kihagyhatók)
Elkészítés:

1. Szitáljuk a lisztet egy tálba, adjuk hozzá a cukrot, sót, sütőport, vaníliás cukrot, a cirtom héját, a vajat és keverjük össze. Adjuk hozzá a tojássárgáját, gyúrjuk össze. Sima tésztát kapunk. Ha esetleg kemény a tészta adjunk hozzá kevés vizet. Ha ragad, csomagoljuk fóliába és 30 percre tegyük hideg helyre. 

2. Pihentetés után a tészta kétharmad részét nyújtsuk ki fél centi vastagra, akkora nagyságúra, mint egy pitaforma, kb.24-26 cm átmérőjű. Igazítsuk a tésztát a formába, az oldalára is kerüljön belöle. Szúrkáljuk meg vilával és kenjük meg finom házi baracklekvárral. 

Az eredeti receptől eltérve, magszótam a lekvárt rumos amarettivel. Amaretti az olasz mandulás habcsók, melyet én összetördeltem és kissé meglocsoltam rummal. Ez egy pikáns ízt adott az amúgy is finom crostatának. Ezt a rész ki is hagyható...

3. A megmaradt tésztát nyújtsuk ki és késsel vagy derelye vágóval vágjunk fél cm csíkokat és rácsozzukbe a süti tetejét. Kenjük le a csíkokat tejjel és hintsük meg kristálycukorral, ettől szép aranysárgára színeződik a teteje. Előmelegített sütőben 180 fokon 20-25 percig sütjük szép aranybarnára. 

                                                                 Jó étvágyat!

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen