Translate

Dienstag, 8. November 2016

Diós-csokis sütemény, könnyű és kiadós nassolni való

Pontosan emlékszek arra a napra, amikor először ettem ebből a sütiből. A nagyfiam akkor 3 hónapos volt és a szomszédasszony hozott át nekem néhány szelet süteményt kóstolóba. A férje névnapjára sütötte, volt vagy négy - öt fajta egyik finomabb volt, mint a másik. Nekem azonban ez a diós-csokis süti íze bódító volt akkor. Meg is szereztem tőle a receptet és rendszeresen sütöttem, nem lehetett megunni. A napokban kezembe került a recept és elhatároztam, újból sütök egy tepsivel. Kíváncsi voltam hogyan fogadja a család és nagy megelégedésemre, nagyon is dicsérték, sőt arra kértek, hogy sűrűbben süssek ilyen süteményt. Jó kis nassolni való, fogjatok hozzá ti is, megéri! Vidám sütkérezést!
Hozzávalók:
Tészta:
  • 20 dkg vaj
  • 2 kanál cukor
  • 1 vaníliás cukor
  • 1 tojás
  • fél citrom leve
  • 1 kanál rum
  • 30 dkg liszt
Töltelék:
  • 8 tojás
  • 25 dkg cukor ( én 20 dkg cukrot tettem bele)
  • 1 vaníliás cukor
  • 20 dkg darált dió
  • 4 rúd reszelt étcsokoládé ( én megmértem és 11 dkg volt)
  • csipetnyi só
  • 1 csapott kávéskanál sütőpor
Tetejére:
  • vaníliás porcukor
Elkészítés:
1. Először a tésztát készítjük el.
A vajat keverjük habosra a cukorral. Adjuk hozzá a tojást és a többi hozzávalókat. Lágy tésztát kapunk, kissé ragad a kezünkhöz. Így kell, ne adjunk hozzá több lisztet, ha ragad is. Csomagoljuk egy átlátszó fóliába és tegyük hidegre.
2. Készítsük elő a darált diót. Keverjük ki a tojássárgáját a cukorral és vaníliás cukorral. Sokáig keverjük, a massza legyen egészen világos. Adjuk hozzá a sütőport, a darált diót és a csokoládé reszeléket. Keverjük össze.
3. Kapcsoljuk be a sütőt. A tésztát osszuk el két részre és egy lisztezett felületen nyújtsuk ki. Én egy 26x38 cm tepsit kibéleltem a sütőpapírral és a tésztát óvatossan belehelyeztem. A tésztát a kezünkkel megigazítjuk. A felső tésztát egy fólián nyújtottam ki, mert így könnyebben rá tudtam helyezni a töltelékre.
4. A 8 tojásfehérjét a sóval felverjük keményre és óvatosan hozzákeverjük a diós-csokis krémhez. Vigyázzunk, hogy ne "törjük" túlságosan össze a habot. Öntsük a tésztára a tepsiben, simítsuk el és fedjük be a kinyújtott tésztával. Kicsit szurkáljuk meg egy villával és tegyük az előmelegített sütőbe. Süssük szép arany színűre. A tepsiben hagyjuk kihűlni. Szeleteljük fel és szórjuk meg porcukorral.
                                            Jó étvágyat!
 

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen