Translate

Mittwoch, 9. November 2016

Kocke sa orasima i čokoladom-lagana i bogata ukusom

Tradicionalna kombinacija oraha i čokolade su svima poznata i obično pomislimo na tešku, kaloričnu tortu, od koje možemo pojesti samo jednu krišku. Medjutim ove kocke su lagane, ukusne i sigurna sam da nećete moći prestati da ih jedete. Prvi put sam je probala, kada sam bila jako mlada, moj najstariji sin je imao svega tri meseca. Komšinica mi je donela jednu tacnu raznih kolača, koje je sama napravila za imendan svoga muža. Od četiri-pet vrsta kolača, ova mi je bila najlepša i odmah prirasla za srce. Kasnije sam ih redovno pravila. I onda su prošle mnoge godine bez ovih ukusnih kolača, jer su došle neke modernije poslastice u trend. Mogu se zaboraviti mnogi dogadjaji u prošlosti, ali mirisi sveže ispečenih-omiljenih kolača iz detinjstva i mladosti prate nas svaki dan. Možda je užurbani način života doveo do toga da nemamo vremena spremiti svojim ukućanima kolače i jela po starim receptima, ali sam ja mišljenja da nam je dužnost sačuvati stare recepte od zaborava. Zaboravite bar na trenutak na sve teškoće i ispecite svojim najmilijima mirišljavi kolač i tako će i vaša deca poneti iz detinjstva miris sveže pečenog kolača. Možda će jednoga dana i njima toliko značiti, koliko sada znači nama.
Sastav:
  • 200 g maslaca ili margarina
  • 2 kašike šećera
  • 1 vanilin šećer
  • 1 jaje
  • sok od pola limuna
  • 1 kašika ruma
  • 300 g brašna
Fil:
  • 8 jaja
  • 250 g šećera ( ja sam stavila samo 200 g, zavisi od ukusa)
  • 200 g mlevenog oraha
  • 4 rebra čokolade za kuvanje ( to je oko 110 g)
  • 1 vanilin šećer
  • prstohvat soli
  • 1/2 praška za pecivo

Priprema:
1. Za testo penasto umutimo maslac sa šećerom i vanilin šećerom, zatim dodamo ostale sastojke. Umesimo testo, malo treba da se lepi za prste, ali ne treba dodavati više brašna. Testo umotamo u providnu foliju i ostavimo u frižider.
2. Pripremimo mleveni orah. 8 žumanaca umutimo sa šećerom i vanilin šećerom dok ne dobije svetlu boju. Dodamo prašak za pecivo, mlevene orahe. Čokoladu izrendamo i dodamo masi.
3. Uključimo rernu. Obložimo jednu tepsiju 26x38 cm sa papirom za pečenje kolača. Testo podelimo na dva dela i razvijemo oklagijom. 8 belanaca ulupamo sa soli u čvrstu penu i polako pomešamo sa filom.
4. Stavimo u tepsiju koru i na nju poredjamo fil. Drugu koru razvijemo na jednoj foliji, jer će nam biti mnogo lakše pomoću folije da je stavimo preko fila. Gornju koru malo izbockamo sa jednom viljuškom. Stavimo u rernu da se peče, zatim izvadimo iz rerne i ostavimo da se ohladi. Isečemo kolač na kocke i pospemo sa šećerom u prahu. 
                                                    Prijatno!
  

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen