Translate

Sonntag, 5. Dezember 2021

Mákvirág linzer karácsonyra / Mohnblumen

 

Gondoltam valami új linzertésztát kellene kipróbálni, kerestem és ráakadtam erre a mákos linzer receptre egy német szakácskönyvben. Pénteken kisült a tészta, szombaton díszítettem és megtöltöttem lekvárral, ma pedig az eddig elkészült 9 féle süteményből elkészítettem az ajándékcsomagokat. Minden évben készítek süteménycsomagokat az adventi időben és elajándékozom ismerősöknek és ismeretleneknek, akikről tudom vagy feltételezem, hogy örömüket lelik benne. Egy tálcányit meghagyok a családom részére, ha elfogy, majd sütök megint újabb 9-10 félét. Azért szeretem ezeket a karácsonyi aprósüteményeket, mert sokáig eláll és a készítésekor is bármikor abba lehet hagyni és másnap folytathatjuk. Tehát az ajándékcsomagba került a: mákvirág, angyalszem, őrvidéki koszorú, tiroli sütemény, kókusz makron, diós korong, mogyoróvajas keksz, sztracsatella süti és főszeres csillag. Mindegyik tökéletes recept. Máris kezdem a mákvirág megismertetését. Tojást nem felejtettem ki. Nem kell hozzá tojás!

Hozzávalók:

  • 250 g vaj
  • 140 g porcukor
  • 140 g darált mák
  • 280 g liszt
  • ragasztáshoz lekvár
  • díszítéshez: 200 g porcukor, 1 EK étkezési keményítő, 1 tojásfehérje, citromlé
Elkészítés:

1. A vajat jól kikeverjük a porcukorral, majd hozzáadjuk a mákot és a lisztet. Összegyúrjuk.

2. 30 percet pihentetjük fóliába csomagolva, hideg helyen.

3. Lisztezett deszkán 3 mm vastagra kinyújtjuk és virágformákat kiszúrunk, párosan 1 lyukast, 1 simát. Sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztatjuk. Előmelegített sütőben 180 fokon kisütjük 5-6 perc alatt. Vigyázzunk, ne barnuljon meg a széle. 

4. Amikor kihültek a lyukas tésztát ki lehet díszíteni. 200 g porcukrot összekeverünk 1 evőkanál étkezési keményítővel, 1 tojás fehérjével és pár csepp citromlével. Addig keverjük míg kifehéredik. Tegyük egy nejlonzacskóba, a tölcsér alján ollóval vágjunk kicsi lyukat és máris kész az íróka, díszíthetünk tetszés szerint.  

5. Mikor megszáradt a díszítés összeragasztjuk lekvárral ízlés szerint. Én felét málna lekvárral, felét barack lekvárral ragasztottam össze. Előzőleg a lekvárt felmelegítettem, egyenletesebben lehet kenni. Első nap nagyon puha a tészta, másnapra kicsit keményebb lesz. 

Jól zárodó dobozban tároljuk, sokáig eláll. 

                                                                   Jó étvágyat!

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen