Translate

Dienstag, 11. Oktober 2016

Őrség zöld aranya

Hagyományos őrségi tökmagolajjal, mandulaliszttel felvertet készíteni, azonkívül málnazselé, Callebaut fehér csokoládés ganache (olv. ganas), hántolt ostya, tökmagpraliné és jó sok idő, meg persze óriási türelem kell a győztes Magyarország tortája 2016 elkészítéséhez.
Márpedig én elhatároztam, hogy az én egyetlen öcsém születésnapjára ezzel a tortával kedveskedek neki és hát a családnak is. Mert ez a győztes torta, mert ez egy különleges torta. Az én öcsém is különleges, nagyon különleges. Ő több, mint én, ő több, mint mi, mert nekem és nekünk 23, pár azaz 46 kromoszómánk van. Neki azonban a 21 kromoszóma triplázódásával 47. Tehát több, mint nekem, nekünk, ezért több Ő tőlünk! Nem sajnáltam az időmet, az erőmet, sőt türelmem is volt bőven. Ici-picit változtattam az eredeti recepten. Kevesebb zselatint használtam. Aztán a konyhámat sem akartam átváltoztatni laboratóriumra és a különösebb kémiai részleteket is kihagytam. Mivel a konyhánkban nem található glukóz, ezért én mézet használtam. Invert cukor sem kell feltétlenül bele, megteszi a kristálycukor is. Hogy mennyire lesz zöld színű a torta, a tökmagolajtól függ. A torta elkészítése nemcsak idő és türelem igényes, hanem izgalmas élményekben is gazdagítja azt, aki fogyasztja. Ugyanis a torta összetevői egy csodálatos ízkombinációt alkotnak. Ha van lehetőségetek, próbáljátok ki, nagyon-nagyon megéri.
Jó sütögetést hozzá!
Hozzávalók (24 cm átmérő):
Tökmagos réteg:
  • 75 g tökmag
  • 50 g cukor
  • 18 g víz
  • 25 g tökmagolaj ( jó minőségű legyen)
  • 70 g Callebaut fehér csokoládé ( vagy jó minőségű fehl csoki)
  • 30 g ostya ( én édes fagyitölcsért használtam)
Zselatinmassza:
  • 25 g zselatin
  • 125 g víz
Málnazselé:
  • 200 g málna ( én friss málnát használtam, de a fagyasztott is jó)
  • 30 g cukor
  • 25 g zselatinmassza
Tökmagos piskóta:
  • 120 g tojás ( kb. 3 tojás-nagyságtól függően)
  • 128 g cukor
  • 1 csipet só
  • 48 g joghurt
  • 72 g liszt
  • 3 g sütőpor
  • 48 g mandulaliszt
  • 58 g tökmagolaj
Fehér csokoládés mousse (olv. musz):
  • 200 g tejszín (1)
  • 1 vaníliarúd kikapart magja vagy egy csomag vaníliás cukor
  • 40 g zselatinmassza
  • 220 g Callebaut fehér csokoládé ( vagy más jobb fehér csoki)
  • 480 g tejszín (2)
Tökmagos glazing:
  • 25 g víz
  • 50 g cukor
  • 50 g méz ( glükózszirup)
  • 33 g sűrített tej
  • 20 g zselatinmassza
  • 50 g fehér csokoládé
  • 32 g tökmagolaj
Elkészítés:
  1. A tökmagot 180-150 fokon pirítsuk, kb. 10-12 percig. Többször is keverjük meg, de legalább 3x.
  2. A pirított tökmagot aprítsuk össze.
  3. A vizet és a cukrot főzzük fel, majd ha elérte a 108 fokot (kb. amikor habzik már) adjuk a    felaprított tökmaghoz és ismét aprítsuk össze.
  4. Adjuk hozzá a tökmagolajat és turmixoljuk össze ismét.
  5. Adjuk hozzá az olvasztott fehér csokoládét és botmixerrel keverjük össze.
  6. Adjuk hozzá a hántolt ostyát-nálam az apróra tördelt fagyitölcsért.
  7. Simítsuk ki a sütőlemez aljára-sütőpapírra, majd fagyasszuk ki.
  8. A vizet és a zselatint olvasszuk össze.
  9. A málnát főzzük a cukorral, 1-2 percig forraljuk. Törjük át egy szűrőn.
10. Adjuk hozzá a zselatinmasszát és turmixoljük össze. Ezt a masszát is öntsük papírral bélelt tortaformába és fagyasszuk ki. 
11. A piskótához keverjük ki a tojásokat, a cukrot  és a sót. Adjuk hozzá a joghurtot. Majd a sütőporos lisztet és a mandulalisztet. Mandulalisztet úgy kapunk, ha a darált mandulát a kávédarálóban megdaráljuk. Olyan lesz, mint a liszt.
12. Végül adjuk hozzá a tökmagolajat.
13. Előmelegített sütőben 16ö fokon süssük kb. 20-25 percig.
14. A tejszínt (1) a vanília rúd magjával vagy a vaníliás cukorral forraljuk fel. Adjuk hozzá a zselatinmasszát.
15. Öntsük a fehér csokoládéra és keverjük össze, hogy a csoki olvadjon el. Hűtsük le langyosra.
16. A tejszínt (2) verjük fel keményre, majd lassan adjuk a fehércsokis krémhez és óvatosan keverjük össze.
17. A piskótát tegyük egy szép tálcára, tegyük köré a tortagyűrűt. Háztartási fóliát tegyünk a gyűrű köré. Öntsük a piskótára a krém 1/3 részét. tegyük rá a kifagyasztott pralinét (tökmagos réteg).
18. Kenjük le ismét a krém 1/3 részével és helyezzük rá a málnazselét.
19. Végül simítsuk rá a megmaradt krémet és tegyük legalább 2 órára hűtőbe.
20. A glazinghez a vizet, cukrot, a mézet és a sűrített tejet forraljuk fel. Adjuk hozzá a zselatinmasszát és a tökmagolajat. Jól keverjük össze.
21. Öntsük a torta tetejére és tegyük egy éjszakára hűtőbe.
22. Tejszínhabbal, fehér csokoládéval és apróra vágott tökmaggal díszítsük.

Jó étvágyat a tortához!





Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen