Translate

Freitag, 20. Mai 2016

Epres - túrós - tiramisu

Imádjuk az epret és az epres desszertet. Ma igazán szép napos, meleg idő volt, nem volt kedvem bekapcsolni a sütőt és egy légiesen könnyű epres tiramisura esett a választásom. Kicsit megváltoztattam a hagyományos tiramisu receptet. Túrót használtam és csak kevés mascarponet, így még könnyebb, még üdébb lett ez a sütés nélküli desszert. A kávét friss narancslével váltottam fel. Négy adagot csináltam, el is fogyott a délután folyamán. Üdítő hatása mellett még az is mellette szól, hogy kalóriaszegény és nem igényes édesség.
Próbáljátok ki ti is!

Hozzávalók 4 személyre:
  •    10 babapiskóta
  •     1,5 dl narancslé
  •      5 cl narancslikör ( ha gyerek is eszik belőle, a likört kigyjuk)
  •     400 g eper
  •     300 g friss túró
  •     100 g mascarpone
  •     100 g cukor
  •     1 csomag vaníliás cukor
  •     1 kávéskanál reszelt narancs héja
  •     2 EK finom kakaó por
Elkészítés:
1. Egy tálformába tegyük szorosan egymás mellé a babapiskótát. Locsoljuk meg a narancslével és a narancslikőrrel. Az epret megmossuk, levágjuk a szárát és félbevágjuk. Beborítjuk vele a babapiskótát úgy, hogy a vágott oldala alulra kerüljön. A tál 25 x 15 cm nagyságú.

2. A túrót egy villával összetörjük, hozzáadjuk a mascarponét, cukrot, vaníliás cukrot és a reszelt narancs héját. Jól kikavarjuk, hogy krémes legyen. Rákenjük az eperre és 3 - 4 óráig állni hagyjuk a hűtőszekrényben. A krém tetejét én nem símitottam el, hanem olyan egyenlőtlenül hagytam. Így még szebb lett.
Két réteg babapiskótával és két réteg eperrel is készülhet. Nekem most fél kiló eprem volt, de így szimplán is nagyon finom és üdítő volt.
                                                                 Jó étvágyat!

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen