Translate

Sonntag, 22. Mai 2016

Spaghetti-póréhagymafészek Le Gruyèrevel

Spaghetti-póréhagymafészek
Le Gruyèrevel

Ma szeretném  veletek megosztani ezt a könnyen elkészíthető spaghetti receptet. Hatvan perc elegendő, hogy elkészüljön ez a nagyszerűen fűszeres nyári ebéd vagy vacsora. 
Hozzávalók 4 személyre:
  • 500 g póréhagyma
  • 250 g spaghetti 
  • só 
  • 200 g sárgarépa
  • 300 g csiperke gomba
  • 2 EK repceolaj
  • bors
  • 2 mokkás kanál  ecetes zöldbors
Az öntethez:
  • 3 dl tej
  • 1 tojás
  • 125 g reszelt Le Gruyère sajt
1. A sárgarépát megtisztítjuk, fél centis kockára vágjuk. A gombát szintén apró kockára vagdossuk. Egy lábasban megmelegítjük az olajat, hozzáadjuk a gombát és megpároljuk. Hozzáadjuk a sárgarépát, sózzuk, kissé megborsozzuk és még kb. 5 percig pároljuk. Az ecetes zöldborsot lecsepegtetjük és gorombára vagdossuk egy éles késsel és hozzáadjuk a gombához és a répához,  levehetjük a tűzről.

Az ecetben eltett zöldbors kiváló a salátákra, zöldségekbe, sültekbe és mindez mellett elősegíti az emésztést, vérnyomáscsökkentő hatása van, vízhajtó, segíti a gyomorsav elválasztását, blokkolja a zsírsejtek kialakulását is. A keleti orvosok már évszázadok óta használják a gyulladásos betegségekre.
2. A póréhagymát megtisztítjuk, hosszában ketté vágjuk majd a két felet külön-külön jól megmossuk és ezután felszeleteljük apró csíkokra. A spaghettit lobogó sós vízbe dobjuk és "al dente" főzzük, azaz nem túl puhára. Az utolsó 3 percben beletesszük a póréhagyma szeleteket és együtt főzzük. Leszűrjük.

3. Egy húsvilla segítségével "fészkeket" tekerünk a spaghettiből és egy hőálló tálba egymás mellé sorakoztatjuk. Ebből a mennyiségből, nálam 7 "fészek" lett. Egyet a tál közepére és hatot köré helyeztem. Minden "fészekbe" tettem a gombás-répás keverékből.

A tejet, a tojás egy habverővel habosra kevertem, kicsit megsóztam, megborsoztam és hozzáadtam a sajtreszeléket.  A Le Gruyère kemény, lyukak nélküli jellegzetes ízű svájci sajt. A spaghetti fészkekre locsoltam az öntetet és előmelegített sütőben 200 fokon 15-20 percig aranybarnára sütöttem. 
 Próbáljátok ki ti is, nagyon finom.

Jó étvágyat!


     

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen