Translate

Donnerstag, 7. Juli 2016

Penušava krem čorba od celera sa peršun-buterom (Sellerieschaumsuppe mit Petersilienbutter)

Jedna lagana čorba je balzam za želudac, zato svaki dan spremim jednu ukusnu čorbicu za ručak ili večeru. Od detinjstva sam bila naučena na razne čorbe, koje sam veoma rado jela. Danas ih pripremam na malo drugačiji način, zdravije i kreativnije. Više od 10 godina sam imala visok krvni pritisak i lekar mi prepisao lek, koji sam redovno uzimala svaki dan. Medjutim posle nekoliko godina, morala sam jači lek da uzmem i tako godinama. Nije mi bilo dobro, lek je imao i nuspojave, tako sam "zaradila" i druge bolesti. Kada je stvar postala ozbiljna, rešila sam da napravim neke izmene u svom životu. Najveće promene su nastale u ishrani. Unošenjem veće količine povrća i voća, više vlakana, žitarica i čiste vode osećala sam se mnogo bolje. Prestala sam da pušim, jedna čaša vina uveče, jedna kafa ujutru, bez svinjske masti, samo zdrava ulja od suncokreta, uljane repice, olive, lanovo ulje itd. zavisi šta pripremam, pompogli su mi da se moj krvni pritisak normalizuje. Volim i poštujem svoje telo, zato veoma pazim šta unosim u organizam.
Ova krem čorba je idealna, jer je celer veoma zdrav, bogat je vitaminima, kalcijumom, magnezijumom, kalijumom. Celer snižava krvni pritisak, efikasan je u borbi protiv raka, smanjuje upale, snižava nivo lošeg holesterola, poboljšava varenje, sagoreva masti, povećava plodnost muškaraca, deluje smirujuće na nerve itd. Kad sam prvi put napravila ovu čorbu po receptu poznatog kuvara Lichter-a, uzbudjeno sam čekala reakciju moje porodice. A oni su bili oduševljeni, hteli su odmah sutradan opet jedu za ručak.
Ovako izgleda recept za 4 osobe. Probajte i vi, ovo je kremčorba, koja ima pravi ukus celera!
Sastojci za 4 osobe:
Potrebno za kremčorbu:
  • 250 g korena od celera
  • 1 glavica crnog luka
  • 30 g butera
  • 100 ml belog vina
  • sok od 1/2 limuna
  • 500 ml supe od povrća ( može i kocka za supu)
  • 200 ml slatke pavlake za kuvanje
  • so
  • cayenne biber
Potrebno za maslac sa peršunom:
  • 1 veza peršuna
  • 50 g maslaca
Potrebno za prženi celer:
  • 100 g celera
  • 50 g brašna
  • 200 ml ulja
Ovako se priprema: 
1. Celer ogulimo, isečemo na veće kocke. Očistimo luk, isečemo na sitne kocke. Maslac stavimo u jedan sud, zagrejemo i dodamo luk. Odmah posle dodamo i celer i malo dinstamo.

2. Dodamo belo vino i 1-2 minuta kuvamo.
3. Zatim dodamo supu od povrća, slatku pavlaku i kuvamo na umerenoj vatri 15 minuta.
Sa jednim štap mikserom piriramo čorbu. Posolimo, stavimo cayenne biber i sok od limuna.
4. Peršun operemo, malo osušimo od vode i sitno iseckamo.
Iseckani peršun pomešamo sa maslacem i ostavimo na hladnom mestu.
5. Ostatak celera fino izrendamo, pazimo da duži rezanci ne pokidaju se ( po mogućnosti). Posolimo i ostavimo 5- 10 minuta da stoji.
Izrendani celer stavimo na kuhinjsku krpu ili papir i pospemo sa brašnom. U vrelom ulju ispržimo celer, da dobije zlatnu boju i da bude hrskavo. Izvadimo iz ulja i stavimo na kuhinjski papir da se upije masnoća.

6. U čorbu dodamo maslac sa pršunom i dobro izmiksamo sa štap mikserom ili drugim mikserom, da čorba bude penasta.

Čorbu sipamo u unapred zagrejane duboke tanjire. Preko složimo "slame od celera".



Prijatno!










Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen