Translate

Freitag, 1. Juli 2016

Pavlovatorta eperrel

Nem is tudom elmondani mit érzek, amikor a számban olvadni kezd ez a torta, amikor az ízek csiklandozni kezdik az érzékszerveket. Egyszerűen tudatosul bennem, hogy ez egy mennyei íz, egy mennyei érzés. Nagyon régi recept ez a Pavlovatorta anyukám receptes füzetéből, 3 habcsók alapú lapból készül, finom tejszínhabbal. Régi, jól bevált recept, amit én minden évben nagyon szívessen készítek, nemcsak eperrel, hanem málnával is igazán isteni! Kedden kimentünk egy eperföldre és majdnem 4 kilónyi epret szedtünk 15-20 perc alatt. Természetessen közben be is kaptunk jó per szemet, vagyis én már nem tudtam többet lenyelni, annyira tele ettem magam. Enni nem tilos az eperszedés közben, mindenki ehet, amennyit csak akar.  De ugye nem volt lelkismeretfurdalásom, mert az eper inkább zsírégető és rengeteg vitamint, ásványt tartalmaz. Annál inkább nagyobb volt a lelkismeretfurdalásom, amikor másnapra elkészült a torta és az első szelet után nem tudtam ellenállni, megettem a második szeletet is. Jött is volna nyomban a harmadik szelet, egyre forgott az agyanban a gondolat, hogy most már valóban elég lesz Zsófi! Még szerencsére időben tudatosult bennem, hogy hát a család többi tagjának is hagyni kell belőle. És a család el is fogysztotta az utolsó morzsáig. Csakhogy még kellet volna belőle, ezért megígértem, mivel még maradt eper, hogy másnap is sütök egyet. És sütöttem is! De nem egyet, kettőt! :) Hogy legyen elég mindenkinek.  :) Annyi különbséggel, hogy a 3 habcsók-lap helyet csak egyet-egyet sütöttem, de ezek a lapok vastagabbak voltak. Így nézett ki a másnapi két Pavlovatorta:
Próbáljátok ki ti is. Itt most a hagyományos 3 lapból készült receptet jegyzem le.
Hozzávalók egy 26 cm átmérőjű tortához:
  • 5 tojásfehérje
  • csipetnyi só
  • 1 kanál almaecet
  • 15 kanál cukor (nem porcukor)
  • 1 kanál étkezési keményítő
  • 500 g eper
  • 600 ml tejszínhab ( én állati eredetű tejszínt használok)- a tejszín jól lehűtve!
  • 2 vaníliás cukor
  • 2 kávés kanál hab-fix ( zselatin-fix por)
  • esetleg 2 kanál porcukor ( én nem tettem cukrot a tejszínbe, mert a habcsók elég édes)
Így készül:
1.  A sütőt előmelegítjük 200 fokra, a légkeverős sütőt 180 fokra. A sütőpapírra rajzolunk egy 26 cm átmérőjű kört. Megfordítjuk a papírt és majd ráhalmozzuk a habot. Három ilyen papír kell.
A tojásfehérjét felverjük a sóval, hozzáadjuk az almaecetet és tovább keverve, kanalanként hozzáadjuk a cukrot. Addik keverjük, amíg fényes lesz a hab, meglátszik benne a kés nyoma, ha belevágunk. A végén belekeverjük az étkezési keményítőt.
2. A masszát elosszuk a három sütőpapíron, a tepsiket egyszerre is betehetjük a sütőbe (én egyszerre sütöttem mind a 3 lapot). A hőmérsékletet azonnal lecsökkentjük 140 illetve a légkeverőset 110 fokra. 60 percig hagyjuk száradni, közben ne nyitogassuk a sütő ajtaját. Amikor letelt a 60 perc, kapcsoljuk ki a sütőt és ott hagyjuk kihülni. Időközönként nyissuk meg az ajtót, hogy a gőz kijusson a sütőből. Esetleg kissé hagyjuk nyitva az ajtaját.
 3. Kivesszük a lapokat és tovább hagyjuk hülni. Amikor teljessen kihültek, egy hosszú pengéjű késsel a papír és a habcsók közé vágunk és elválasztjuk  egymástól. Az első lapot mindjárt egy torta tálcára tesszük.
4. Megmossuk és megtisztítjuk az epret, egy tiszta konyharuhával szárazra töröljük. A tejszínt felverjük, hozzáadjuk a habfixáló port és vaníliás cukrot.

5. Az alsó lapot megkenjük tejszínhabbal, rárakjuk az epret, majd a második lappal befedjük. Ismét jön a tejszínhab, az eper és végül az utolsó lap. A megmaradt tejszínhabot rákenjük a torta tetejére és megszórjuk a maradák eperrel. Az eperre én még eper-szószt kentem. Az eperszószhoz az epret felfőzzük cukorral néhány percig.
A tortát tálalásig a hűtőszekrényben hagyjuk (2-3 órát). Éles késsel felszeleteljük.
A megmaradt tojássárgájából másnap leves tésztát készítettem. Szép sárga lett. :)
Jó étvágyat!






Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen