Translate

Donnerstag, 30. Juni 2016

Pavlova -torta sa jagodama


Tražim reči sa kojima bih mogla makar približno opisati onaj osećaj, koji izaziva zalogaj ove torte. Čarobni ukus jagoda i puslice ( francuski: meringue ) sa šlagom od kravlje slatke pavlake i sa dodatkom vanile, egzotičnije, "čulnije" ne može biti. Radovala sam se što je i ovaj put uspela torta i kada sam pojela prvo parče, zatim i drugo parče osetila sam grižu savesti, jer sam imala želju i za trećim parčetom. Zar neko može odoliti ovoj torti? Pavlova sa tri kore od puslica, sa svežim šlagom od pavlake i aromatičnim jagodama. Jagode koje smo prethodni dan sami ubrali na njivi. Bio je doživljaj u svakom slučaju. Tortu smo pojeli za jedno popodne i deca su zamerila, da je bila previše mala. Obećala sam im, da ću i sutradan napraviti jednu.
I ja sam zaista napravila. Još dve. Stim, da je svaka torta imala samo jednu koru. Jednu deblju koru. Preko kore sam stavila malo džema od jagoda (veoma tanko), pa ulupanu pavlaku, zatim sam poredjala jagode. Mmmmmmm....veličanstveno!

Ovde ću napisati recept za Pavlovatortu sa 3 kore. Recept je iz sveske moje mame i proveren , uvek uspeva. Probajte i vi da napravite, nećete se pokajati. Sigurna sam.

Sastojci za  tortu prečnika od 26 cm:
  • 5 belanceta
  • prstohvat soli
  • 1 kašika jabukovog sirćeta
  • 15 kašika šećera
  • 1 kašika gustine
  • 600 ml slatke pavlake
  • 2 kafene kašikice želatin fix praha
  • 500 g jagode
  • 2 vanilin šećera
  • eventualno 2 kašike šećera u prahu za slatku pavlaku ( ja nisam dodala šećer, osim vanile, jer je puslica dovoljno slatka, po mom mišljenju, nema potrebe i šlag zasladiti)
Ovako se pravi:
1. Belanca se umute, dodamo malo soli, 1 kašiku jabukovog sirćeta i postepeno dodajemo šećer. Mutimo dok ne bude sjajna,  toliko čvrsta da se nožem može seći. Na kraju dodamo 1 kašiku gustina.
Rernu uključimo na 200 stepeni, rernu sa ventilatorom na 180 stepeni. Na papir za pečenje nacrtamo krug prečnika 26 cm, zatim okrenemo papir i stavimo u pleh. Ukupno tri papira treba. Ja sam sve tri kore stavila istovremeno u rernu. 
2. Masu namažemo na papir onako kako pokazuje nacrtani krug. Stavimo u rernu i odmah smanjimo temperaturu na 140 stepeni, sa ventilatorom na 110 stepeni. 60 minuta pečemo kore, pri pečenju ne otvaramo rernu. Zatim isključimo rernu i ostavimo u rerni da se ohlade kore. Povremeno otvaramo vrata, da bi izašla para. Možemo i malo odškrinuti vrata od rerne.
3. Izvadimo kore i ostavimo na papiru i dalje da se hlade. Najbolje preko noći. Kada su kore hladne, pomoću jednog dukačkog noža odvojimo kore od papira. 

4. Operemo i očistimo jagode i osušimo sa jednom čistom kuhinjskom krpom. Ulupamo slatku pavlaku, dodamo vanilin šećer i dve kašikice želatin fix praha.


5. Prvu koru stavimo na jednu tacnu za torte i premažemo sa šlagom. Preko poredjamo jagode. Stavimo drugu koru, šlag i jagode, zatim treću koru. Ostatak šlaga stavimo preko gornje kore i poredjamo ostatak jagoda. Ja sam na kraju stavila na jagode, sos od jagoda. 
Sa strane ne treba ništa, tako ostavimo, jer kore imaju rustikalan izgled. Baš ovako treba da izgleda torta. Ostavimo 2-3 sata u frižideru da se "odmara", da bi ukusi još više došli do izražaja. Oštrim nožem sečemo.
Sutradan sam od žumanaca napravila rezance za supu. :)


Prijatno!


 

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen