Translate

Freitag, 3. Juni 2016

Barackos-vaníliakrémes reszelt sütemény

Sárgabarack a nyár illata


A sárgabarack nemcsak finom, hanem nagyon egészséges is, hiszen magas A vitamintartalma van, azonkívül B viatmin és ásványi anygokban is gazdag. Jó hatással van a bőrre és körmökre, valamint vérkeringésre és más betegségek megelőzésére-enyhítésére is kiválló. Az érett gyümölcs édes íze mellett, az arómája exotikus illatú, az ananász és mangó keverékére emlékeztet. Amikor beleharapok, olyan érzést kelt bennem, mintha a nyári éjszaka boldogságába haraptam volna. 
A barackos finomságok is az élen járnak a konyhámban. A barack lekvár, különféle barackos sütemények és torták az édes és a savanyú elegáns összhangjáról tanúskodnak. Maga a gyümölcs egyik oldala édes, a másik savanykás, mint a pólusok (pozitív-negatív), mint a nappal és éjszaka,vagy mint a férfi és nő. Ez a gyümölcs számomra olyan, mint a pszihológia, olyan mint a fantázia.
Mai receptem gazdag ízvilágban, a vanília és barack tökéletes szimbiózisa.
Hozzávalók
Az alap tésztához:
  • 350 g liszt
  • 100 g cukor
  • csipetnyi só
  • 1 sütőpor
  • 300 g krémes túró
  • 6 EK repce olaj
  • 6 EK tej
  • 1 tojás
  • 1400 g sárgabarack
A vanilíás krémhez
    • 1 vaníliás pudinpor
    • 5 dl tej
    • cukor
    A reszelt tésztához:
    • 200 g kiszt
    • 120 g cukor
    • 120 g vaj
    • 1 vaníliás cukor
    • 1 tojássárgája
    Elkészítése:
    A barackot megmossuk, félbevágjuk és kiszedjük a magját.
    A tésztához elkeverjük a cukrot, a tojást, a sót és a túrót. Hozzáadjuk az olajat, majd beleszitáljuk a lisztet és sütőport, végül a tejet is belekeverjük. Kézzel könnyű, lágy tésztát gyúrunk.
    A reszelős tésztát is elkészítjük. Kikeverjük habosra a vajat és a cukrot, hozzáadjuk a tojássárgáját és a vaníliás cukrot, majd a lisztet. Ha szükséges egy két kanál tejet adhatunk hozzá.
     
    Én egy 36x26 cm tepszit kibéleltem sütőpapírral és lisztes kézzel a tenyerem közt kicsit meglaposítottam a túrós tésztát és gyengéden a tepszibe nyomkodtam. 
    A pudingot fél liter tejben megfőzzük az utasítás szerint. Kicsit hagyuk kihülni, majd egynletessen elosztjuk a tésztán.
    A barackot ráhelyezzük a pudingos krémre. Én a barackot nem hintettem meg cukorral, de ha édesebben szeretitek, szórjátok meg a barackot némi cukorral. 
     A vajas tésztát egy alma reszelőn a barack tetejére reszeljük. 
    Előmelegített sütőben 170 fokon 25-35 prcig sütjük ( attól függ, milyen a sütő). A következő sütésnél, én csak 20 percig hagyom a sütőben.
    Mivel a barack kicsit savanykás, meghintettem a kihült süteményt porcukorral. 
    Nagyon finom, puha, a teteje kissé ropogós. A barack a és a vanilíás krém, olvad a szájban. Mindannyian szeretjük és sütni fogom ezután is.
    Próbáljátok ki ti is! Jó étvágyat!





    Keine Kommentare:

    Kommentar veröffentlichen