Translate

Donnerstag, 2. Juni 2016

Narancsos-mandulás sütemény, friss natur joghurttal és narancs sziruppal

Narancsos-mandulás sütemény
Szeretem a kávét, mint megannyi embertársam a világon. Minden reggel egy bögre kávéval kezdem a napot a megszokott kanapén a télikertben. Csendben szürcsölöm a feketét. Ha napos idő van, akkor élvezem a napsütést, tankolom a D vitamint. Ha borongós-esős, akkor meg a felhőket figyelem, hallgatom az eső kopogását az üvegen. Lesem a napot, hátha megpillantom legalább a csücskét. Tudom ott van valahol a felhők mögött. Nekem a kávéivás egy rituálé és azzal kezdődik, hogy kikapcsolom a telefont, sem tv, sem rádió nincs bekapcsolva, ne zavrja meg semmi se az élvezetet. Frissen őrőlt arabica krémes kávét fogysztok, 4 esetleg 5 csepp kávé - tejszínnel. Cukor nélkül. Kényelmesen elhelyezkedek a kanapén, az eget kémlelem és minden kortyot tudatosan megízlelek a számban, csak lassan nyelem le...Hmmmmm.
Hát igen, ez a reggeli kávérituálé, aztán kezdődhet a nap.
A második kávét délután fogyasztom, legtöbbször házi keksszel, süteménnyel. Ez a mai receptem is kiválóan harmonizál a kávéval. Próbáljátok ki ti is!

Hozzávalók:
A tésztához:
  • 200 g puha vaj
  • 230 g cukor ( Az eredeti recept szerint 275 g cukor kell, de én csökkentettem, mert túl édes.) 
  • 2 EK reszelt narancs héja
  • 360 g darált mandula
  • 5 tojás
  • 150 g liszt
  • natur joghurt a tálaláshoz ( Én kávéhoz tálaltam, de a fiam imádja joghurttal!)
Narancs szirup: 
  • 400 ml narancslé (én 4 narancs kifacsart levét használtam fel)
  • 150 g cukor
  • 1 vanilía rúd vagy vanliás cukor
Elkészítése:
A vajat és a cukrot egy mixerrel habosra keverjük. 

Adjuk hozzá a tojásokat, a narancs reszelt héját, a mandulát és végül a lisztet. Jól kavarjuk ki és tegyük egy papírral bélelt tortaformába (24 cm átmérőjű). 
Előmelegített sütőbe tegyük és 160 fokon kb. egy óráig sütjük. 
Narancs szirup: A hozzávalókat tegyük egy edénybe és forraljuk fel. Lassú tűzön tovább főzzük, kb. 10 percig amíg nem lesz szirup állagú. A kisült süteményt a sütőben hagyva, leöntjük a szirup felével. A másik felét tálaláskor használjuk fel. Hgyjuk, hogy a torta beszívja a folyadékot és kb. 15-20 perc elteltével, kivegyük a torta sütőből. Óvatossan bánjunk vele. Natru joghurttal és a sziruppal tálaljuk.
Kicsit kevésnek találtam a szirupot, ezért főztem még hozzá, kb. 2 dl. Megjegyzem, hogy másnapra még finomabb volt, különössen kávéval élveztük a menyemmel. 


Jó étvágyat!
 
 

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen