Translate

Dienstag, 14. Juni 2016

Epres krémtúró vanília ízzel

Még most is kapható a "nyár íze", a zamatos földieper. Szerte az eperföldeken nagyméretű táblákon hirdetik a "Szedd magad"akciót, ahol biztosan friss gyümölcshöz juthatunk. Mindannyian szeretjük ezt a frissitő, vitaminokban dús gyömölcsöt, amely kitűnő méregtelenítő, serkenti az emésztést, csökkenti a koleszterin szintet stb. A bőrünknek is nagyon jót tesz, így arcpakolásként is használhjuk, sőt a fogat is tisztítja.
Ma ezzel a kedves pohár-krémmel leptem meg szeretteimet. 6 pohárra lett elég a krém és mind elfogyott a délutáni kávé után. Nagyon finom, próbáljátok ki ti is!
Hozzávalók: 
  • 1 csomag vaníliás pudinpor
  • 5 dl tej
  • 300 g krémtúró (én sovány krémtúrót használok)
  • 100 g cukor
  • 500 g eper
  • 1 dl víz
  •  cukor ízlés szerint az eperhez
  • zselatinpor
  • babapiskóta
Elkészítése:
1. A pudingot megfőzzük a tejjel.
2. A cukrot elkeverjük a krémtúróval és hozzáadjuk a meleg puding 3/4 részét. A megmaradt pudingot egyszerüen csak úgy simán elfogyasztja valaki közülünk. 
3. Az epret megmossuk, félbe vagy negyedekre vágjuk a nagyobbakat és 1 dl vízzel, ízlés szerint cukorral összefőzzük. Forrás közben az eper még enged levet. Pár percig hagyjuk lassan forrni és ekkor adjunk hozzá egy kávéskanál zselatinport. Jól keverjük el és még kb. 1 percig hagyjuk forrni. 
4. Ebből a mennyiségből nekem 6 pohárral lett, kb 2 dl egy pohár. Először a pudingos krémből, majd az eperből öntünk a pohárba. Velválltva kanalazzuk a poharakba, a tetején az eperszósz legyen. Mindegyik pohárba tettem egy babapiskótát, piskóta morzsával megszórtam. Egy-egy szem eperrel és friss metalevélel díszítettem. 
5. A poharakat leborítottam alufóliával és a hűtőszekrénybe tettem. 1-2 óra után, a piskóta megpuhult, a krém kihült. Gyorsan elkészíthető, nagyon finom pohárdesszert.




 



Jó étvágyat!


Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen