Translate

Dienstag, 7. Juni 2016

Borsós Carbonara még finomabban

Pasta, pronto per favore!
Orecciette Carbonara borsóval
Egy finom Pasta carbonara ebédre vagy vacsorára mindig sikerrel jár a családnál. Mai receptem azonban eltér a klasszikus carbonara recepttől, nem a megszokott módon készítettem, hanem sokkal egyszerűbben. És istenien finom!

Először is nem a megszokott spaghettival csináltam. A recept szerint Orecchiette (ejtsd:orekiette) tésztával kell készíteni, magyarul annyit jelent, hogy: fülecskék! Valóban úgy néz ki a kis kerek, félgömbölyű tészta, mint egy kis fül. Ez a tésztaféle az olaszországi Bari környékéről ered, de álltólag a franciaországi Provence környékéről szállították hajókkal a Bari-i kikötőbe még a 12. században.
Nekem nem volt itthon "orecciette" pasta, gondoltam megteszi a kagyló-tészta is, nagyságra majdnem egyformák. Elkészítése rendkivül egyszerű, mindössze 30 percet vesz igénybe ez a nagyszerű menü. Itt találhatjátok a képeket egy kollázsban, a készítés menetéről. Annyira ízletes, mintha egy olasz étteremben készítették volna. De azért be kell vallanom, kicsit megmagyarosítottam egy piros chillivel. Jó csípős lett tőle. Próbáljátok ki ti is!

Hozzávalók 4 személyre:
  • 400 g orecciette tészta (megteszi a kis kagyló-tészta is)
  • 500 g borsó (  én mélyhűtött borsót használtam)
  • 130 g Panceta vékony szalonna szeletek
  • 100 g parmezán sajt
  • 6 tojás
  • 1 fej hagyma
  • 2 kanál olaj 
  • só és bors


1. A hagymát apró kockára vágjuk. A vékony szalonnacsíkokat 4-5 cm szeletekre vágjuk. A permezánt lereszeljük. A tojásokat kissé felverjük, hozzáadjuk a reszelt sajtot és sózzuk, borsozzuk.
2. Enyhén sós vízben megfőzzük a tésztát. Olaj nem kell a vízbe! A befejezés előtt 4 perccel beletesszük a borsót a tésztához. Leszűrjük a tésztát és borsót, egy kis főzőlét visszafogunk. 
3. Az olajat megmelegítjük, beletsszük a szalonnát. Kissé megrirítjuk, hogy szép aranysárga színt kapjon. Hozzáadjuk a hagymát és együtt tovább pirítjuk. Amikor a hagyma üveges, hozzáadjuk a tésztát és a borsót. Felöntjük egy kis főzőlével és a tűzön összekeverjük. 
4. Levesszük a tűzről. A tojás és sajt keverékkel meglocsoljuk, nagy mozdulattal kavarjuk össze. A tojásos masszának lágynak, krémesnek kell maradnia. Nem kell visszatenni a tűzre, nehogy a tojás túl süljön és kiváljon a sajttól. Ha szükséges adjunk még a főzővízből a tésztához. Sózzuk, borsozzuk és a maradék sajttal megszórjuk.
Jó ízű, laktató "turbo-ebéd". Egy porció 700 kcal tartalmaz.







Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen