Translate

Freitag, 3. Juni 2016

Narandža-badem torta

Narandža-badem torta 

Bez nje ne može početi dan. Kafa je divna, miriše na dobro, miriše na sveže. Jutarnju kafu kada sam kod kuće, uvek pijem u zimskoj bašti. To je moje omiljeno mesto u kući, koje sam ja nazvala: Oaza mira. Okružuju me lepe stvari, ništa ne remeti mir i tišinu. Udobno se smestim u fotelji, pijuckam kafu polako, uživam u aromi, u mirisu. Bez šećera, sa 4-5 kapi mleka za kafu. Ako je sunčano divim se plavetnilu neba, drveću i cveću u bašti, cvrkutima ptica. Ako je kišovito, onda posmatram oblake i slušam kako lupaju kapi kiše o staklu. Tako otprilike izgleda jutarnji kafe-ritual kod mene.
Popodne pijem drugu kafu kod kuće ili van kuće, ali uvek sa nekim domaćim keksom ili kolačem. Moj današnji recept je idealan partner popodnevnoj kafici.
Probajte i vi!

Sastojci: 
Za 12 parčadi:
  • 200 g mekanog maslaca
  • 230 g šećera
  • 2 kašike rendane kore od narandže
  • 360 g mlevenog badema
  • 5 jaja
  • 150 g brašna
  • jogurt za serviranje
Za sirup:
  • 400 ml soka od narandže ( ja sam iscedila sok od 4 narandže)
  • 150 g šećera
  • 1 mahuna od vanile ili vanilin šećer
Pripremanje:
Maslac i šećer izraditi mikserom, dodati jaja, koru od narandže i na kraju dodati prosejano brašno.


Varjačom promešamo i stavimo u kalup ca. 24 cm prečnika. Dno kalupa treba obložiti papirom za pečenje kolača.


Stavimo u zagrejanu rernu. Otprilike 60 minuta treba da se ispeče na 160 stepeni.

Sirup: Sve sastojke stavimo u sud i polako kuvamo. Kad prokuva, smanjimo temperaturu i još 10-15 minuta ostavimo da se kuva. Izvadimo vanilin mahunu i polovinu vrućeg sadržaja sipamo preko torte, koja je još u kalupu. Ostavimo 15-20 minuta i onda oprezno izvadimo iz kalupa. 
Ostatkom sirupa malo poprskamo svako parče pre služenja. Odlična je sa jogurtom ili sa kafom.
Sutradan je bila, čini mi se još ukusnija. Ostatak torte treba prekriti sa folijom ili zvonom za torte, da se ne isuši.







Prijatno!


 
 

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen